#ACWA Athena Creative Writing Academy. Athena N. Malapani MA, PhD, Philologist NCUA.

ATHENA
CREATIVE
WRITING
ACADEMY

#ACWA

  • Αρχική
zaneta_1.jpg
• Από ποια ηλικία ξεκινήσατε να γράφετε; Ξεκίνησα να γράφω από τα χρόνια εκείνα, που ήμουν ακόμη μαθήτρια του δημοτικού σχολείου. Στιχάκια σε θρανία, λογοπαίγνια σε πρόχειρα τετράδια και αποφθέγματα σε λευκώματα ήταν οι πρώτες εκφράσεις της λογοτεχνικής ανησυχίας μου. Όταν έφτασα στην έκτη δημοτικού, απέκτησα τη πρώτη μου διάκριση, συμμετέχοντας σε πανελλήνιο διαγωνισμό και κατακτώντας το πρώτο βραβείο πεζού κειμένου. • Γιατί αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τη λογοτεχνία-πεζογραφία; Γιατί ήταν ο μόνος τρόπος να εκφράσω συναισθήματα, απόψεις, και εμπειρίες, συνδυάζοντας την τέχνη του πεζού λόγου με την εξωτερίκευση φανταστικών γεγονότων. • Από πού αντλείτε τα ερεθίσματά σας για να γράψετε μια ιστορία; Πρωτίστως από την καθημερινότητα. Εμπειρίες δικές μου ή ακόμη και των οικείων μου, περιγράφονται συχνά στα έργα μου, ασφαλώς παραποιημένες. Κάθε ιστορία γεννιέται μέσα από συνδυασμό ερεθισμάτων. • Πώς αποφασίσατε να δώσετε αυτούς τους τίτλους στα βιβλία σας; Τι σημαίνει για εσάς; Το "Ρόδι και μέλι" και το "Αναμνήσεις με άρωμα espresso" είναι τίτλοι καθορισμένοι ξεκάθαρα από στιγμιότυπα καθοριστικά για την πλοκή των βιβλίων. Ο τίτλος του "Θυμάμαι τα πάντα" καθώς είναι ένα μυθιστόρημα βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα, οφείλεται στις αναμνήσεις του πρωταγωνιστή και στην θέλησή του να μην ξεχάσει προκειμένου να μην ξεχαστεί. Η ποιητική συλλογή "Ζωή χωρίς..." περιέχει κατά πλειοψηφία, ποιήματα τα οποία εκφράζουν κάποια απώλεια. Ο τίτλος δεν είναι ολοκληρωμένος, προκειμένου ο αναγνώστης να το ταυτοποιήσει ο ίδιος, τοποθετώντας στον τίτλο την δική του έλλειψη. Το "Δάσος που έγινε χωματερή" είναι ένα παραμύθι με οικολογικό χαρακτήρα. Ο τίτλος, είναι περιγραφικός ως προς την κατάληξη της πλοκής. • Το βιβλίο σας έχει και αυτοβιογραφικό χαρακτήρα; Δηλαδή υπάρχουν και προσωπικά στοιχεία και βιώματα; Σε κάθε ένα από τα βιβλία μου υπάρχει μια δόση αυτοβιογραφικών γεγονότων. Ποτέ όμως σε επίπεδο τόσο όσο να μπορέσουν να δώσουν χαρακτήρα στο έργο. Μιλάμε για λεπτομέρειες ή για γεγονότα που δεν θα κατάφερναν να επηρεάσουν, τόσο την ροη των γεγονότων, όσο και το αποτέλεσμα των πράξεων των ηρώων. • Μπορούν τα βιβλία σας να βοηθήσουν τον σημερινό άνθρωπο; Αν ναι, με ποιον τρόπο; Τα τρία μυθιστορήματα, είναι κοινωνικά δράματα. θα μπορούσαν να βοηθήσουν τον αναγνώστη να εκτιμήσει όσα έχει και ας τα θεωρεί δεδομένα. Η ποιητική συλλογή είναι τροφή για σκέψη. Το παραμύθι περνάει στους μικρούς μας φίλους οικολογικά μηνύματα. • Πόσο σημαντική είναι για εσάς η εικονογράφηση στα βιβλία σας ή ένα καλό αισθητικά εξώφυλλο; Για εμένα προσωπικά το εξώφυλλο θα έπρεπε να είναι καθαρά αντιπροσωπευτικό. Δυστυχώς αρκετές φορές οι αναγνώστες έχουν ως μοναδικό κριτήριο την εμφάνιση του εξωφύλλου. Όσο για την εικονογράφηση, επειδή συνήθως απευθύνεται σε μικρότερες ηλικίες, εκεί ναι... Η ομορφιά, τα έντονα χρώματα και η ευχάριστη οπτική εικόνα, θεωρώ πως είναι αρκετά σημαντικά χαρακτηριστικά. • Συνδυάζετε τη λογοτεχνία με άλλες τέχνες ή εμπνέεστε από αυτές; Μπορείτε να μας αναφέρετε ένα ή περισσότερα παραδείγματα; Η στιχουργία είναι η τέχνη την οποία συνδυάζω τον τελευταίο καιρό με την λογοτεχνία. Παράδειγμα είναι η ποιητική συλλογή "Ζωή χωρίς..." η οποία περιλαμβάνει cd με μελοποιημένη ποίηση και τραγούδια ντυμένα στιχουργικά από εμένα και μουσικά από τον συνθέτη Μιχάλη Σούμα. • Πιστεύετε ότι οι σημερινοί Έλληνες διαβάζουν βιβλία; Επειδή είμαι αισιόδοξος και καλοπροαίρετος άνθρωπος, θα σας έλεγα ναι. Τυχαίνει να απαντώ σε τούτη την συνέντευξη όμως, βρισκόμενη σε πλοίο και ταξιδεύοντας από Νάξο για Πειραιά. Με μια γρήγορη ματιά γύρω μου, συνειδητοποιώ πως κανείς από τα διακόσια περίπου άτομα που υπάρχουν στο οπτικό μου πεδίο, δεν κρατά βιβλίο, ούτε έχει μπροστά του κάποιο, έστω και κλειστό. Αλλιώς θυμάμαι τα πράγματα παλαιότερα. Απογοητευτικό! • Ποιες δράσεις πρέπει να γίνουν από διάφορους φορείς (π.χ. οικογένεια, σχολείο- εκπαίδευση) για να αυξηθεί το ενδιαφέρον των ανθρώπων για το διάβασμα λογοτεχνικών βιβλίων; Δηλαδή, πώς μπορούμε να αναπτύξουμε τη φιλαναγνωσία; Η οικογένεια θα έπρεπε να οριοθετήσει την χρήση ή μάλλον την κατάχρηση της τηλεόρασης, του κινητού τηλεφώνου, του τάμπλετ και ούτω καθεξής. Το σχολείο και γενικά το σύστημα εκπαίδευσης, θα έπρεπε να επιβραβεύει την φιλαναγνωσία με διάφορους τρόπους. Το βιβλίο πρέπει να πάψει να είναι στολίδι σε βιβλιοθήκες. Στολίδι ας γίνει αφού πρώτα διαβαστεί. Και κάντε δώρα! Πολλοί είναι οι άνθρωποι που αγαπούν το διάβασμα, όμως έχουν τοποθετήσει την αγορά βιβλίου προς ανάγνωση από τους ίδιους και την οικογένειά τους, στην λίστα με τα είδη πολυτελείας. • Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια ως προς τη συγγραφή; Τι μπορείτε να μας αποκαλύψετε; Το επόμενο έργο μου, τιτλοφορείται «Αιώνια δέσμιοι» και έχει ξεκινήσει ήδη το ταξίδι του προς τους εκδοτικούς. Πρόκειται για το τέταρτο κατά σειρά μυθιστόρημά μου. Στα «προσεχώς» βρίσκονται επίσης και κάποιες αξιόλογες συνεργασίες, με ομότεχνους συγγραφείς, αλλά και με διακεκριμένους μουσικοσυνθέτες. • Σας ευχαριστώ πολύ για την εξαιρετική συνέντευξη και θα ήθελα να ολοκληρώσετε με ένα μότο σας, μια ευχή σας! Ποια είναι; Εγώ σας ευχαριστώ για την επικοινωνία σας μαζί μου και το βήμα που μου δόθηκε. Δεν θα μπορούσα να ευχηθώ κάτι παραπάνω από υγεία και τύχη. Μην σπαταλάτε τον χρόνο σας σε ανούσια πράγματα, μην γεμίζετε την σκέψη σας με αρνητισμό και μην αφήνετε τις φουρτούνες της ζωής να σας τρομάζουν, γιατί όπως έχω πει και στο παρελθόν «αν της ψυχής σου τις φουρτούνες δεν παλέψεις, της ζωής σου δεν λογιέσαι καπετάνιος».
antonis_samoladas.jpg
1. Πότε ξεκινήσατε να γράφετε για πρώτη φορά; Αρχικά, θέλω να σας πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στο blog σας, και σε εσάς προσωπικά για την φιλοξενία σας. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρομαι στο βιογραφικό μου άρχισα να γράφω από τα παιδικά μου χρόνια.Συνέχισα να γράφω στην εφηβεία μου ερασιτεχνικά πάντα, και ίσως σήμερα θα μπορούσα να πω πως γράφω καθημερινά και πως η ποίηση έγινε τρόπος ζωής. 2. Ποια είναι συνήθως τα ερεθίσματα σας, οι πηγές έμπνευσής σας; Μια λέξη, μια εικόνα, ένα συναίσθημα, αρκούν για να πυροδοτήσουν την ψυχή μου και να αρχίσω να καταγράφω τα συναισθήματα μου. Όμως κυρίως αυτό που με εμπνέει πάντα είναι ο έρωτας.Με ενέπνευσε και με εμπνέει ακόμη και σήμερα, ίσως γιατί δίνει χρώμα και άρωμα στην ζωή μου, είναι διαχρονικός και αέναος, είναι τρόπος ζωής ή καλύτερα η ίδια η ζωή και η συνέχεια της. Προϋπάρχει μέσα μου, στην ψυχή μου, στο μυαλό μου. Θεωρώ ότι ο έρωτας με εκφράζει όπως και πολλούς άλλους ανθρώπους, γι αυτό και τον υμνώ και φυσικά μέσα απ’ αυτόν υμνώ την ίδια τη γυναίκα. 3. Η ποίηση και η μουσική συνδέονται. Για εσάς ποιόν ρόλο έχει η μουσική στο να γράψετε ποίηση; Θεωρώ πως η ποίηση και η μουσική είναι ταυτόσημες έννοιες αλλά και αλληλοσυμπληρωματικές θα έλεγα μεταξύ τους. Αν αφαιρέσει κανείς από την ποίηση τη μελωδία, τον ρυθμό και το μέτρο, αυτό που μένει γίνεται κάτι άλλο ή πεζός λόγος. Για μένα η ποίηση είναι η μουσική των λέξεων για αυτό τον λόγο όταν γράφω προσπαθώ να παντρέψω την ποίηση με την μουσική. 4. Πιστεύετε ότι ο συγγραφέας, είτε ποιητής όπως εσείς είτε πεζογράφος, πρέπει να έχει κάποιο ιδιαίτερο ταλέντο; Ή αρκεί η μόρφωση και η εξάσκηση; Όπως όλες οι τέχνες, έτσι και η λογοτεχνία απαιτεί κάποιες δεξιότητες που πρέπει να είναι μέσα στο γονιδίωμα του συγγραφέα ή του ποιητή. Θα έλεγα πως το ταλέντο είναι το κυρίαρχο στοιχείο και πως η μόρφωση και η εξάσκηση δρουν επικουρικά στο τελικό αποτέλεσμα. Συμπερασματικά θα έλεγα πως και το ταλέντο και η μόρφωση και η εμπειρία συντελούν στη δημιουργία ενός καλού έργου. 5. Ποια είναι η υπόθεση του ποιητικού έργου σας; Υπάρχει κάποιος κοινός άξονας στα ποιήματά σας; Όταν άρχισα να γράφω δημόσια και έδωσα την πρώτη μου συνέντευξη η φίλη μου δημοσιογραφος με αποκάλεσε, εύστοχα θα έλεγα «ο ερωτικός ποιητής από την Κατερίνη». Αυτός ο τίτλος με ακολουθεί από τότε και όπως καταλαβαίνετε ο έρωτας είναι ο κοινός άξονας στα ποιήματα μου. Η ποίηση μου είναι κυρίως ερωτική και υμνεί τη γυναίκα! 6. Τι σας οδήγησε να το γράψετε; Από την εφηβεία μου έγραφα στίχους τους οποίους είχα σε ένα συρτάρι του γραφείου μου. Ένιωσα την ανάγκη να συγκεντρώσω τα ποιήματα μου να τα ταξινομήσω σε φακέλους και όταν ήρθε το πλήρωμα του χρόνου, αφού επέλεξα κάποια από αυτά, θέλησα να τα «δέσω» και να τα κάνω ένα βιβλίο, μια ποιητική συλλογή, που θα τα έδινε την ευκαιρία να αναπνεύσουν, να ταξιδέψουν και να εμπνεύσουν τις ψυχές όσων την διαβάσουν. Επομένως, θεωρώ ότι ο κυριότερος λόγος ήταν η διάχυση των ποιημάτων μου στο κοινό που αγαπά την ποίηση. 7. Ποιες ηλικίες μπορούν να διαβάσουν το βιβλίο σας; Θα έλεγα πως η ποίηση μου είναι διαχρονική και δεν ορίζεται από ηλικιακά όρια, μπορεί να καλύψει όλες τις ηλικίες από την εφηβεία μέχρι τα βαθιά γεράματα. 8. Τι θέλετε να προσφέρετε στο αναγνωστικό κοινό σας; Θα έλεγα πως αυτή η ποιητική συλλογή δεν φτιάχτηκε για να προσφέρει, αλλά για να εμπνέει. Δεν γράφτηκε για να εξυπηρετεί σε κάτι αλλά για να μαγεύει τον αναγνώστη. Θέλω λοιπόν να δώσω στον αναγνώστη μέσα από την ποιητική μου συλλογή «ερωτευμένες λέξεις» την ελευθερία στη σκέψη του, τη δυνατότητα να ονειρευτεί τον έρωτα, να συνυπάρξει, να ταξιδέψει και να ξαναζωντανέψει τα δικά του συναισθήματα κι εμπειρίες, να ξαναζήσει παλιές αγάπες και στιγμές του έρωτα που τον σημάδεψαν. 9. Έχετε κάποια επόμενα συγγραφικά σχέδια; Μπορείτε να μας τα αποκαλύψετε; Έχω εκδόσει την ποιητική συλλογή τις ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΕΣ ΛΕΞΕΙΣ και συμμετέχω με δικά μου ποιήματα στην έκδοση τεσσάρων ποιητικών συλλογών. Τώρα αυτή τη στιγμή που μιλάμε είναι υπό έκδοση η επόμενη ποιητική μου συλλογή ΠΑΡΑΜΟΝΕΜΕΝΕΣ ΛΕΞΕΙΣ. Είναι η πρώτη φορά που κάνω δημόσια αναφορά στη δημιουργία της νέας μου ποιητικής συλλογής. Απλά συνέπεσε χρονικά με την συνέντευξη σας και είναι ευκαιρία να μάθουν οι φίλοι μου αναγνώστες το υπέροχο νέο μέσα από τις σελίδες του έγκυρου blog σας. 10. Τι σημαίνει για εσάς ποίηση; Ποιο είναι το βαθύτερο νόημα αυτής της δραστηριότητας, της ποιητικής σύνθεσης; Θεωρώ η ερώτηση αυτή εμπεριέχει όλη την φιλοσοφία της ποίησης. Ποίηση είναι η τέχνη να απελευθερώνεις τις σκέψεις, τα συναισθήματα σου και να τα αφήνεις να ταξιδέψουν στις ψυχές των συνανθρώπων σου. Χρησιμοποιώντας τεχνικό όρο θα έλεγα πως είναι η μετατροπή και καταγραφή συναισθημάτων σε λέξεις. Όταν ξεκινώ να γράψω είμαι συναισθηματικά φορτισμένος και εκείνη ακριβώς τη στιγμή καλούμαι να μετατρέψω το συναίσθημα σε λέξεις, σε γραπτό λόγο. Στην ουσία ερμηνεύω, εξηγώ, αναλύω θα έλεγα τα συναισθήματα μου και ταυτόχρονα τα γράφω, μετατρέποντας τα σε λέξεις, ώστε ο αναγνώστης να εμπλακεί και να βιώσει αυτά τα συναισθήματα κατά την ανάγνωση του ποιήματος. 11. Θεωρείτε ποιο εύκολο ή δύσκολο να γράψεις κάποιος ποίηση από το να γράψει πεζογραφία; Θεωρώ πως δεν μπορούμε να συγκρίνουμε και να μιλάμε για βαθμό δυσκολίας στη λογοτεχνία. Η γραφή ενός πεζογραφήματος ή μιας ποιητικής συλλογής μεταβάλλεται ανάλογα με τις δεξιότητες και την έμπνευση του γράφοντα. 12. Πώς προέκυψε ο πρωτότυπος τίτλος του έργου σας; Όταν άρχισα να συγκεντρώνω ποιήματα για την έκδοση του βιβλίου μου, τα μάτια μου για κάποιο λόγο στάθηκαν στον τίτλο ενός από τα ποιήματα μου. Αυτό ήταν, η απόφαση πάρθηκε στιγμιαία, ο τίτλος του ποιήματος είναι ο τίτλος του έργου μου και το συγκεκριμένο ποίημα κοσμεί πλέον το οπισθόφυλλο του βιβλίου μου. Σας το αφιερώνω: ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΕΣ ΛΕΞΕΙΣ Οι λέξεις ερωτεύονται! Τότε.... ψιθυρίζουν η μια στην άλλη για την αγάπη. Ρωτούν, πού είναι; Πώς να την βρουν και με τι μοιάζει; Οι λέξεις ερωτεύονται και ρωτούν... Πριν όμως γίνουν φράσεις... γίνονται κραυγή...θεϊκή... που παρασέρνει τον νου και χάνεται η λογική... Οι λέξεις δεν γνωρίζουν πως και η κραυγή λέξη είναι... 13. Με ποιο μήνυμα ή μότο θα θέλατε να κλείσετε τη συνέντευξη σας; Τι σας εκφράζει περισσότερο; Θέλω να μεταφέρω το μήνυμα του έρωτα και της αγάπης σε όλους τους ανθρώπους πάνω στη γη με μια λαϊκή φράση που στην κυριολεξία δίνει απάντηση στην ζωή και στην συνέχεια της. ‘’ΕΡΩΤΕΥΘΕΙΤΕ ΓΙΑΤΙ Ο ΕΡΩΤΑΣ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ’’ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Αντώνης Σαμολαδάς γεννήθηκε στην Κατερίνη. Από τα παιδικά του χρόνια τον γοήτευαν οι σκωπτικοί στίχοι του Σούτσου και του Σουρή και άρχισε να γράφει δικά του τετράστιχα. Στην εφηβεία του, άρχισε να γίνεται συλλέκτης «όμορφων» λέξεις και φράσεων, τις οποίες και κατέγραφε συνεχώς σε ένα τετράδιο. Ποιήματα άρχισε να γράφει στην εφηβεία του, ερασιτεχνικά πάντα, αλλά έμεναν για αρκετά χρόνια στο συρτάρι. Εργάστηκε στον ΟΤΕ. Άρχισε να δημοσιεύει τα τελευταία χρόνια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε εκδόσεις βιβλίων. Συμμετείχε στην έκδοση τεσσάρων ανθολογίων: 1) Νέα φιλολογική Πρωτοχρονιά (2020), 2) Συνομιλώντας με τον Τάσο Λειβαδίτη ( 2019), 3) Ποιητικά ίχνη ( 2017), 4) Ποιητική ανθολογία Καλλιθέα Πιερίας ( 2016), Το 2018 εξέδωσε την πρώτη του ποιητική συλλογή ‘’ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΕΣ ΛΕΞΕΙΣ‘’ Διετέλεσε μέλος κριτικής επιτροπής σε διαγωνισμό ποίησης. Είναι μέλος της Ένωσης Συγγραφέων Πιερίας. Αγαπημένο του θέμα η αγάπη, ο έρωτας, η γοητεία, η παρουσία-απουσία της γυναίκας στην ζωή μας... 

© 2012 - 2018 www.acwa.info
#ACWA Athena Creative Writing Academy.
Athena N. Malapani MA, PhD, Philologist
National and Capodistrian University of Athens.
Designed with Respect by CareerPlus.