#ACWA Athena Creative Writing Academy. Athena N. Malapani MA, PhD, Philologist NCUA.

ATHENA
CREATIVE
WRITING
ACADEMY

#ACWA

  • Αρχική
to_dentro_tis_meras.jpg
Η ποιητική συλλογή του Φάνη Λελεμψή, Το δέντρο της μέρας (εκδ. Μελάνι, 2010) αποτελεί ένα χαρακτηριστικό δείγμα λυρικής ποίησης στη δίνη των καιρών μας που ο ρομαντισμός εκλείπει. Το να προβάλλει η ποίηση το ιδανικό, το ιδεατό, το υψηλό είναι υψηλής σημασίας για την καλλιέργεια του αναγνωστικού κοινού, τόσο πνευματική όσο -και κυρίως- συναισθηματική και ηθική. Η ποιητική αυτή συλλογή αποτελείται από πολλά μικρά ποιήματα (από 1- 10 στίχους το μέγιστο) που μπορεί να είναι -και να φαίνονται- αυτοτελή, αλλά έχουν ένα αόρατο νήμα να τα δένει: όλα περιγράφουν μία ημέρα, της οποίας οι εμπειρίες ξετυλίγονται σταδιακά μέσα στον φυσικό κόσμο και βιώνονται μέσα σε αυτόν. Γι’ αυτό άλλωστε, υπάρχουν πολλές μεταφορές και προσωποποιήσεις από τον φυσικό κόσμο, ίσως επιρροές του ποιητή από το δημοτικό τραγούδι. Εξάλλου, τα σχήματα λόγου και οι εικόνες από τη Φύση απαντούν στη λογοτεχνία από τις απαρχές της με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα, την ομηρική επική ποίηση. Η Φύση άλλωστε, αποτελούσε ανέκαθεν έναν σπουδαίο εμπνευστή για πολλούς πνευματικούς δημιουργούς, διότι δίνει ποικίλα ερεθίσματα. Μία ακόμη δεξιοτεχνία του ποιητή -πέρα από τη βιωματική έκφραση της Φύσης- αποτελεί και η τεχνική του αφηγηματικού χρόνου. Μπορεί η ποιητική της συλλογής να φέρει τον τίτλο, Το δέντρο της μέρας, αλλά ο χειρισμός του αφηγηματικού χρόνου είναι τόσο δεξιοτεχνικός που ο ποιητής κατορθώνει να παρουσιάσει τον κύκλο του χρόνου και των εποχών. Φθινόπωρο – Χειμώνας – Άνοιξη – Καλοκαίρι, προβάλλονται μέσα από τους στίχους και τις χαρακτηριστικές εικόνες (οπτικές, ηχητικές και οσφρητικές). Μάλιστα, οι προσωποποιήσεις της Φύσης συνδυάζουν συχνά το θρησκευτικό λεξιλόγιο (π.χ. Το φύλλο/ μεταλαβαίνει/ το φως, Τα πουλιά/ από μικρά/ στη βασιλεία των ουρανών κ.ά.), δημιουργώντας μία υποβλητική ατμόσφαιρα. Γενικότερα, η γλώσσα του ποιήματος είναι καθομιλουμένη δημοτική, αλλά με μεστότητα και πυκνότητα, απλή, σαφής και κατανοητή, αλλά μεταφέροντας υψηλά νοήματα. Αυτό το στοιχείο είναι σημαντικό για να αποδείξει τη δεξιοτεχνία του ποιητή, καθώς καταφέρνει μέσα σε λίγους στίχους και με τη γλωσσική απλότητα να αποδώσει υψηλά νοήματα. Οι αφηγηματικές τεχνικές του ποιητή είναι εξίσου σημαντικές, επίσης. Τα ποιήματα διαθέτουν (σχεδόν όλα) ένα ομιλούν ποιητικό υποκείμενο σε α’ ενικό. Άρα, ο ποιητικός αφηγητής είναι δραματοποιημένος και συμμετέχει στην πλοκή, δηλαδή στην εξέλιξη της ημέρας και την πάροδο του χρόνου και την εναλλαγή των εποχών. Αυτή η αφηγηματική τεχνική δημιουργεί ένα προσωπικό και εξομολογητικό τόνο στο ποίημα (π.χ. Τα πλούτη/ της ροδιάς/ κληρονόμησα, Να κοιμηθώ/ όπως το νούφαρο/ στο νερό, Ζωγράφισα/ ένα εκκλησάκι/ και λειτούργησε, Να προσευχηθώ/ όπως παιδί κ.ά. πολλά παραδείγματα). Σημαντικό ρόλο πέρα από τη Φύση αποτελεί και η ανάμνηση, η μνήμη στην εξέλιξη της ποιητικής πλοκής. Η μνήμη/ είναι/ το μονοπάτι μου, γράφει χαρακτηριστικά ο ποιητής. Αποκαλύπτει έτσι, ότι αποτελεί μία από τις βασικές πηγές έμπνευσής του είναι και η μνήμη, οι αναμνήσεις του που ξυπνούν μέσα από την επαφή του και τις βιωματικές σχέσεις του με το φυσικό περιβάλλον. Όσο απειλητικός κι αν είναι ο χρόνος (Τα βήματα του χρόνου/ στην ξύλινη σκάλα), οι αναμνήσεις του ποιητικού υποκειμένου μένουν άσβηστες και χαραγμένες ανεξίτηλα, καθώς αναβιώνονται στο παρόν του. Με τον καταλυτικό ρόλο της μνήμης, ο ποιητής συνυφαίνει το παρόν με το παρελθόν και ενδυναμώνεται για να προχωρήσει στο μέλλον. Έτσι, ολοκληρώνεται η μέρα του για να φέρει και την επόμενη. Όπως το δέντρο ανθίζει, μαραίνεται τον χειμώνα και ξανανθίζει την άνοιξη, δηλαδή γεννιέται και αναγεννιέται, έτσι και οι μέρες του ποιητικού ήρωα περνούν. Το δέντρο της ζωής -μια χαρακτηριστική μεταφορά- άντεξε στις δυσκολίες, βάστηξε τις μαγεύτρες ορχήστρες των πουλιών, έδειχνε με το δάχτυλο τον ουρανό, ζει με τη μικρή μνήμη γύρω σαν άχνα κι έτσι, εμπνέει τον ποιητή να υμνεί τον κύκλο της ημέρας και της ζωής. Επομένως, ο ποιητής αντιλαμβάνεται ότι η ζωή κάνει τον κύκλο της και τελικά, ο δικός του ρόλος είναι να υμνεί την ομορφιά και το μεγαλείο της, την απλή ομορφιά της Φύσης που μας γεμίζει βιώματα και απλή ομορφιά!
Maria_Skabardoni_photo.jpg
Πάντοτε έγραφα, από το Δημοτικό θυμάμαι να μου λένε πως γράφω τις καλύτερες εκθέσεις στην τάξη. Έγραφα όλη μου τη ζωή, αλλά η μεγάλη μου συναισθηματική πληγή από τον άνθρωπο που αγάπησα όσο τίποτα, μου έδωσε το έναυσμα να ξεκινήσω να στέλνω και να δημοσιεύω τις σκέψεις μου. Είχα την ανάγκη να αισθανθώ πως κάτι μπορεί να εκτιμηθεί από εμένα, να γνωρίσω άλλους ανθρώπους, να αποκτήσω τη δύναμη και το σθένος της γνώμης μου εκείνη τη στιγμή που εντός μου αισθανόμουν ένα μεγάλο κενό. Από την καθημερινότητα, από τα βιώματά μου, από οτιδήποτε βλέπω ως κακό κείμενο της κοινωνίας. Μπορεί να μην υπάρχει πάντοτε και ένας ιδιαίτερος λόγος για να γράφεις, αν και τις περισσότερες φορές έχει προηγηθεί ένα βίωμα ή μία αρνητική-κυρίως- εμπειρία. Τα άρθρα μου είναι κυρίως ψυχολογικού και φιλοσοφικού περιεχομένου. Έχω πειραματιστεί, η αλήθεια είναι, με όλων των ειδών τα κείμενα διότι για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα υπήρξα συνεργάτιδα σε ηλεκτρονικό περιοδικό και αναλάμβανα θεματολογία κάθε είδους. Αν και παραμένω πιστή στα δύο παραπάνω είδη, επιπροσθέτως, γράφω άρθρα γνώμης, βιογραφίας, άρθρα για τον αθλητισμό, ασχολούμαι με τη μουσική και κινηματογραφική δημοσιογραφία. Γράφω όμως και ποιήματα, διηγήματα και λογοτεχνικά κείμενα. Πιστεύω όμως, πως είναι καλύτερο να επιλέγεις κάτι συγκεκριμένο που κατέχεις καλά και να μην ‘’ανοίγεσαι’’ σε όλα. Το μήνυμα πως δεν πρέπει να περιμένεις να αλλάξει ο κόσμος; αυτό θα γίνει όταν αλλάξεις εσύ πρώτα. Το μήνυμα πως αν αγαπάς αυτό που κάνεις και αισθάνεσαι πως έχεις γεννηθεί για αυτό, ακόμα και αν δεν έχεις γνωριμίες σε έναν χώρο δύσκολο, μπορείς να χτίσεις τα πάντα από το μηδέν. Το μήνυμα πως η συγγραφή είναι όλη η ζωή, όχι ένα κομμάτι της. Το μήνυμα πως αυτό που ξέρεις έχει ωφέλεια αν το μοιραστείς και διπλασιάσεις τα οφέλη του και όχι αν το κρατήσεις για τον εαυτό σου. Υπάρχουν πάρα πολλά. Αυτή την περίοδο γράφω σταδιακά ένα σενάριο στο οποίο θα ήθελα να συμπεριλάβω πολλούς δικούς μου προβληματισμούς για τη ζωή και την κοινωνία. Θέλω να γράψω ακόμα περισσότερα άρθρα για την καταπίεση των κοινωνικών ομάδων, για την απελευθέρωση από τα ‘’πρέπει’’ που καταδυναστεύουν την κοινωνία μας. Αισθάνομαι υπέροχα! Είναι ηθική καταξίωση να σου στέλνουν μηνύματα άνθρωποι και να σου λένε ‘’μπράβο’’, ‘’ευχαριστώ’’. Αλλά και για τους φίλους μου που χαίρονται για εμένα. Είναι όμορφο να είσαι ένας άνθρωπος που εκθέτει τη γνώμη του δημόσια. Είναι αδύνατον να αρέσεις σε όλους, ακόμα και αυτό που θεωρείται τέλειο, πάντοτε θα έχει επικριτές. Το καλό της αρθρογραφίας είναι πως σου δημιουργεί αντισώματα σε αυτή την κριτική και σε οπλίζει με το θάρρος του ‘’είμαι αυτή που είμαι, δε χρειάζεται να αρέσω σε όλους’’. Μπορεί το ‘’μπράβο’’ να ευχαριστεί, όμως μόνο η αρνητική κριτική μπορεί να σε ωθήσει στην πρόοδο. Αν μία αρνητική κριτική έχει αιτιολόγηση, τη σέβομαι, τη δέχομαι και προσπαθώ να δω μήπως και εγώ μπορώ να δω κάτι διαφορετικά. Αν η κριτική εμπεριέχει ύβρη ή καθαρή προσβολή, δεν ασχολούμαι. Είναι δείγμα πως είσαι καλός στη δουλειά σου, θεωρώ, να δημιουργείς πολλές αντιδράσεις. Δεν μπορείς να αρέσεις σε όλους.. Γιατί η ανάπτυξη του Διαδικτύου έχει δώσει τη δυνατότητα σε πολλά άτομα να εξωτερικεύουν τις σκέψεις τους. Γιατί, ειδικά, οι νέοι άνθρωποι έχουν ανάγκη να φωνάξουν και να καταγγείλουν τα κακώς κείμενα της κοινωνίας και να αγωνιστούν για το καλύτερο αύριο. Η αγάπη πολλών ανθρώπων για τη συγγραφή, η οποία με την ανάπτυξη του διαδικτύου, τους δίνει περισσότερες ευκαιρίες να καταπιαστούν με αυτή. Έχω γράψει βιβλίο, έχω γράψει και πολλά παραμύθια και διηγήματα που θα ήθελα κάποια στιγμή να κυκλοφορήσουν ως βιβλίο. Όταν αγαπάς τη συγγραφή, είσαι κοντά σε κάθε μορφή ανθρώπινης έκφρασης, ακόμα και αν ειδικεύεσαι περισσότερο σε κάτι άλλο. Άρθρα μου μπορεί κάποιος να διαβάζει στην Πύλη Ψυχολογίας, στην Εναλλακτική Δράση, στα Μικροπράγματα Lifo, στη σελίδα φανταστικού Weird Side Daily, στον Κλόουν , στον Typologo.com, στο efiveia.gr, στο Taekwondo Greece group. Το δικό μου μότο για τη ζωή είναι: ‘’Να ζεις ελεύθερα, να κάνεις οτιδήποτε σε ευχαριστεί, αρκεί να μην ενοχλείς τους άλλους’’. Και άλλη μία φράση ‘’χτίσε μία προσωπικότητα που δεν εξαρτάται από τους άλλους για να αισθανθεί πως έχει αξία’’.
Eirini_Pylarinou_photo.jpg
1. Ποιος ήταν ο λόγοι/οι λόγοι που αποφασίσατε να γράψετε άρθρα; Δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος, απλά ρέει από μέσα μου, από την ψυχή μου. Ξεκίνησα σε ηλικία 15 ετών περίπου να γράφω ποιήματα και στίχους. Μεγαλώνοντας όμως, εστίασα στα άρθρα. 2. Από πού αντλείτε ερεθίσματα για να γράψετε τα άρθρα σας; Τα ερεθίσματα μου, είναι οι ίδιοι άνθρωποι, η ίδια η ζωή, τα προβλήματα μας και οι ανησυχίες μας, όλα αυτά που ακούω, όλα αυτά που ζούμε, γίνονται τα άρθρα μου. 3. Τι θέμα έχουν συνήθως τα άρθρα σας; Τα άρθρα μου έχουν θέμα την ψυχική υγεία του ανθρώπου και όλα τα συναισθήματα που βιώνουμε στην καθημερινότητα μας. 4. Τι μηνύματα φιλοδοξείτε να περάσετε μέσα από τα άρθρα σας στο κοινό σας; Να έχουν δύναμη, πίστη, να παλεύουν για τα όνειρά τους, και τον Εαυτό τους. 5. Υπάρχει κάποιο θέμα ή κάποια θέματα για τα οποία θα θέλατε να γράψετε και δεν το έχετε κάνει ακόμη; Ναι υπάρχει, σε βάθος χρόνου, έχω σκοπό να γράψω για τα ταξίδια και διάφορα μέρη, ώστε όσοι δεν έχουν την δυνατότητα να ταξιδεύουν, να κάνουν τον γύρο του κόσμου μέσα από τα άρθρα μου. 6. Πώς αισθάνεστε όταν γράφετε και δημοσιεύετε ένα άρθρο και πολύ περισσότερο, όταν αυτό αναρτάται στα διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Ελεύθερη, ζωντανή!! Όχι για τη διαφήμιση, αλλά για την ελευθερία που νιώθουν οι υπόλοιποι γύρω μου όταν με διαβάζουν!! 7. Πώς χειρίζεστε τα αρνητικά σχόλια που μπορεί να λάβει κάποιο άρθρο σας Με μεγάλη καλοσύνη, όσο δεχτά είναι τα θετικά σχόλια είναι και τα αρνητικά, και εξάλλου βοηθάνε να διορθώνομαι προς το καλύτερο. 8. Γιατί πιστεύετε ότι υπάρχει μια ανάπτυξη της αρθρογραφίας σήμερα; Γιατί ο κόσμος έχει ανάγκη από επικοινωνία, από στήριξη!! 9. Πόσο κοντά είναι η αρθρογραφία με τη συγγραφή ενός βιβλίου; Σκέφτεστε να επεκταθείτε στη συγγραφή βιβλίου; Ναι, είναι στα άμεσα σχέδια μου, σκέφτομαι να επεκταθώ στην συγγραφή με μια σειρά διηγημάτων στηριγμένη στα άρθρα μου. 10. Ολοκληρώνοντας, θα θέλαμε να μας πείτε πού μπορεί κάποιος να διαβάσει τα άρθρα σας; Επιπλέον, θα θέλαμε να μας χαρίσετε ένα μότο σας στο τέλος της συνέντευξής σας. Συνεργάζομαι με διάφορα ηλεκτρονικά περιοδικά και sites, όπως love letters, tempo.gr, max mag magazine, flowmagazine, psychology.gr,chronographimata.gr, και φυσικά στην προσωπική μου σελίδα: https://www.facebook.com/PilarinouEirini/ και στο προσωπικό μου προφίλ: https://www.facebook.com/profile.php?id=100035646203787 Και το μότο μου: my way!! Ναι με τον δικό μου τρόπο, γιατί ότι κάνεις με τον τρόπο σου, είναι μοναδικό!!
ekpaideutikos.jpg
Η 5η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί ως η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικού. Πέρα από την επισημότητα της ημέρας, θα ήθελα μέσα από αυτό το άρθρο να επαναπροσδιοριστεί ο ρόλος του εκπαιδευτικού, τα καθήκοντά του, οι υποχρεώσεις του, αλλά και τα δικαιώματά του. Ο εκπαιδευτικός οφείλει να εμπνέει τα παιδιά ώστε να γίνονται η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους. Δεν πρέπει να επικεντρώνεται στα αρνητικά και τα μειονεκτήματα των μαθητών και των μαθητριών του, αλλά να εστιάζει στα θετικά και τα πλεονεκτήματά τους, σε όλα όσα μπορούν να κάνουν και μάλιστα, με τη μεγαλύτερη δυνατή επιτυχία. Οφείλει επίσης να δίνει πολλές ευκαιρίες στα παιδιά για να επιτύχουν το καλύτερο δυνατόν, άρα να έχει υπομονή και επιμονή. Σημαντικό είναι να προσπαθεί να κάνει ποικίλες δραστηριότητες στο μάθημά του, ώστε να μπορούν οι μαθητές να καλλιεργούνται καθολικά και να ανακαλύπτουν τα ταλέντα τους και τις δεξιότητές τους. Όμως, ο εκπαιδευτικός έχει και δικαιώματα. Οι γονείς οφείλουν να είναι σύμμαχοι του εκπαιδευτικού και όχι, αντίπαλοί του. Η οικογένεια προσφέρει αγωγή στο παιδί, αλλά η εκπαίδευση προσφέρει συστηματική αγωγή στο άτομο. Οπότε, οι γονείς οφείλουν να συνεργάζονται με τον εκάστοτε εκπαιδευτικό και να τον βοηθούν στο έργο του και όχι να του θέτουν εμπόδια και να τον αμφισβητούν. Όλα τα ανωτέρω λοιπόν, μαρτυρούν την ανάγκη της εποχής μας να επαναπροσδιοριστεί ο ρόλος του εκπαιδευτικού στις μέρες μας και να γίνει αντιληπτή η αναγκαιότητα συνεργασίας του με την οικογένεια. Οπότε, αυτό που μένει είναι και οι δύο πλευρές -εκπαιδευτικοί και γονείς- να συνεργάζονται για το καλύτερο δυνατόν που αφορά στην καλλιέργεια των παιδιών. Αυτό άλλωστε, είναι το σημαντικότερο: η καθολική καλλιέργεια των παιδιών και πρόοδός τους ώστε να γίνουν επιτυχημένοι και δημιουργικοί άνθρωποι!
vasiliki_kotlitsa.jpg
1. Πότε ξεκινήσατε να γράφετε για πρώτη φορά; Περίπου έξι χρόνια πριν. Δεν είμαι από εκείνους, που θα πουν, ότι ξεκίνησα να γράφω από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, γιατί δεν είναι έτσι. Σε κάποιον ανύποπτο χρόνο, λοιπόν, της ζωής μου, άρχισα να κάνω το συναίσθημα ,γραφή. 2. Ποια είναι συνήθως τα ερεθίσματά σας; Επειδή ασχολούμαι και με την αρθρογραφία, όντας συντάκτρια στη σελίδα loveletterrs, μου είναι πολύ εύκολο ως απάντηση σε αυτή την ερώτηση να δώσω κάτι που σχετίζεται και με τα δύο! Υπάρχει μια κοινή τομή που ακολουθώ, και αυτή με κάνει να ξεχωρίζω τη θεματολογία που θέλω να ακολουθώ. Έτσι κάθε φορά που ξεκινώ να γράψω κάτι, είτε αυτό είναι άρθρο ,είτε ολόκληρο βιβλίο, τα ερεθίσματά μου τα παίρνω από τη ψυχή μου! Εκείνη με κάνει να αφουγκράζομαι κάθε φορά τα θέλω της και να τα καταγράφω. 3. Πιστεύετε ότι ο συγγραφέας, ο λογοτέχνης, πρέπει να έχει κάποιο ιδιαίτερο ταλέντο; Ή αρκεί η μόρφωση και η εξάσκηση; Κατά τη γνώμη μου, πιστεύω ότι η συγγραφή είναι ταλέντο. Ή το ‘χεις ή δε το ‘χεις. Άσχετα με τη μόρφωση ή την εξάσκηση. Σίγουρα η μόρφωση βοηθάει περισσότερο στο συντακτικό κομμάτι και η εξάσκηση σε κάνει καλύτερο αλλά δεν είναι απαραίτητα για να σε κάνουν συγγραφέα. 4. Ποια είναι η υπόθεση του έργου σας; Το έργο μου, έχει να κάνει με ένα καταραμένο φεγγάρι που κινεί τα νήματα στη ζωή της ηρωίδας μου, της Βάλιας. Κάθε φορά λοιπόν που παίρνει ένα βαθύ κόκκινο χρώμα, εκείνη χάνει από κοντά της τον άντρα που αγαπά. Εξού και ο τίτλος του βιβλίου « Η κατάρα του φεγγαριού». Ανάμεσα λοιπόν σε καλά κρυμμένα μυστικά, ψέματα και αλήθειες προσπαθεί να ισορροπήσει τη ζωή της και να διαλέξει ανάμεσα στη λογική και το συναίσθημα. Έμενα με συγκλόνισε. Εσάς; 5. Τι σας οδήγησε να το γράψετε; Κάποιες προσωπικές μου ανάγκες να ελευθερώσω το μυαλό μου, με οδήγησαν στο να δημιουργήσω αυτή τη πρώτη απόπειρα του έργου μου. Ήταν για μένα μια διέξοδος από την έντονη καθημερινότητα που περνούσα, εκείνο το διάστημα της ζωής μου. Είναι παράξενο, αλλά κάθε φορά που διάβαζα ξανά τι είχα γράψει τα δάκρυα μου μούσκευαν το χαρτί με σκοπό να χρειάζεται να τα γράψω από την αρχή, και η ψυχή μου άδειαζε, ηρεμούσε και γαλήνευε σα να φεύγουν από μέσα της μαύρα πουλιά. 6. Ποιες ηλικίες μπορούν να διαβάσουν το βιβλίο σας; Μπορεί να το διαβάσει ένας έφηβος μέχρι ένας μεσήλικας. Ανάλογα αν η θεματολογία του εμπίπτει με την προσωπική του αρέσκεια. 7. Τι θέλετε να προσφέρετε στο αναγνωστικό κοινό σας; Θα ήθελα να περάσω το μήνυμα, πως η ζωή μας μπορεί να μην είναι πάντα αυτή που θα θέλαμε να είναι αλλά οι επιλογές μας μερικές φορές μας είναι αυτές που την ορίζουν. Γι αυτό λοιπόν τα περισσότερα πράγματα μπορεί να γίνονται για να συμβούν αλλά τα υπόλοιπα επειδή τα επιλέξαμε. 8. Έχετε κάποια επόμενα συγγραφικά σχέδια. Μπορείτε να μας τα αποκαλύψετε. Με βεβαιότητα σας λέω ότι το συμβόλαιο μου με τον εκδοτικό είναι για άλλα εφτά χρόνια. Εγώ θα συνεχίσω να κάνω το συναίσθημα μου γραφή και η πορεία μου σίγουρα θα δείξει το δρόμο. Αυτή τη στιγμή γράφω ήδη το δεύτερό μου έργο και εύχομαι να συνεχίσω, με τον ίδιο ακριβώς ρυθμό. 9. Τι σημαίνει για σας συγγραφή; ποιο είναι το βαθύτερο νόημα αυτής της δραστηριότητας; Για μένα συγγραφή, όπως ανέφερα και παραπάνω είναι συναίσθημα. Κατάθεση ψυχής και εφεύρεση νέων ιστοριών, που συμβάλουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα για τη δημιουργία ενός άρθρου, μέχρι και ενός ολόκληρου βιβλίου. 10. Με ποιο μότο ή μήνυμα θα θέλατε να κλείσετε τη συνέντευξή σας; Τι σας εκφράζει περισσότερο; Καταρχήν αφού φτάσαμε στο τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω αρχικά τις εκδόσεις Ελκυστής και τον εκδότη μου κ. Αχιλλέα Τριάντογλου που μου δώσανε την ευκαιρία να κάνω ένα από τα όνειρά μου πραγματικότητα και δεύτερον να ευχαριστήσω εσένα Αθηνά μου, για αυτή τη καταπληκτική συνέντευξη και το χώρο που μου έδωσες να εκφραστώ ελεύθερα. 11. Τώρα όσον αφορά το μότο που θα ήθελα να περάσω στο κοινό, θα έλεγα το εξής: « Μη σταματάτε ποτέ να ονειρεύεστε , γιατί εκτός του ότι μπορεί τα όνειρα να γίνουν πραγματικότητα, μας δίνουν και την ευκαιρία να ελπίζουμε στο αύριο που θα έρθει» Σε ευχαριστώ πολύ. Καλή συνέχεια.
sta_ixni_tou_hliou.jpg
1. Πότε ξεκινήσατε να γράφετε για πρώτη φορά; Πριν από τρία χρόνια για την ακρίβεια. Αλλά πάντα έγραφα σενάρια και όχι, βιβλία. 2. Ποια είναι συνήθως τα ερεθίσματα σας; Η ζωή και ό,τι κρύβεται μέσα σε αυτήν. 3. Πιστεύετε ότι ο συγγραφέας, ο λογοτέχνης, πρέπει να έχει κάποιο ιδιαίτερο ταλέντο; Ή αρκεί η μόρφωση και η εξάσκηση; Τα θέλει όλα και τίποτα, θέλει αγάπη, φαντασία, μεράκι γι' αυτό που κάνεις και θέλει να είσαι εκεί. 4. Ποια είναι η υπόθεση του έργου σας; Η περιπλάνηση του ήρωά μας σε παλιά μέρη, στα οποία βρίσκεται το «θαμμένο» παρελθόν του. Όπως όλοι μας, έτσι και ο ήρωάς μας έχει αφήσει ανοιχτούς λογαριασμούς με το παρελθόν του. Αλλά ήρθε η ώρα να το κλείσει αρμονικά, αυτός είναι ο βασικός άξονας του έργου, υπάρχουν κι άλλοι όμως που θα ήθελα να τους ανακαλύψετε μόνοι σας… 5. Τι σας οδήγησε να το γράψετε; Η επιθυμία μου να μοιραστώ με τον υπόλοιπο κόσμο αυτά που σκέφτομαι, ιδέες, προβληματισμοί, θέματα που με έχουνε επηρεάσει και με έκαναν αυτό που είμαι μέχρι σήμερα, αλλά ακόμα με εξελίσσουν. 6. Ποιες ηλικίες μπορούν να διαβάσουν το βιβλίο σας; Είναι για όλες τις ηλικίες, εκτός από τις παιδικές. Αλλά σε αυτήν που ταιριάζει περισσότερο είναι στις εφηβικές ηλικίες, που πιστεύω ότι το τελικό μήνυμα του βιβλίου θα τους ταρακουνήσει και θα τους κάνει να μην εγκαταλείψουν τα όνειρά τους. 7. Τι θέλετε να προσφέρετε στο αναγνωστικό κοινό σας; Αν είναι να το περιγράψω με μία λέξη, είναι η λέξη Όνειρο. Αν όχι, τότε να μην το βάζει κάτω, να σηκώνεται πάντα με δύναμη και να παλεύει για το όνειρό του. Δεν υπάρχει δεν μπορώ, υπάρχει δεν θέλω. 8. Έχετε κάποια επόμενα συγγραφικά σχέδια; Μπορείτε να μας τα αποκαλύψετε; Έχω και τα υλοποιώ μέσα από άλλες μορφές τέχνης, όπως το θέατρο, στο οποίο 26/10/2019 θα συμμετέχω με ένα σενάριο που έχει τον τίτλο «Η γυναίκα είναι σιωπή», ένα κόμικς που έχει τον τίτλο «Toxic vigilante» και ετοιμάζεται το πρώτο τεύχος του. 9. Τι σημαίνει για εσάς συγγραφή; Ποιο είναι το βαθύτερο νόημα αυτής της δραστηριότητας; Σημαίνει τα πάντα, άλλοι ζωγραφίζουν, τραγουδάνε, μαγειρεύουν, εγώ γράφω. Χωρίς τη συγγραφή, είμαι μισός άνθρωπος. 10. Με ποιο μήνυμα ή μότο θα θέλατε να κλείσετε τη συνέντευξη σας; Τί σας εκφράζει περισσότερο; Έχω αλλάξει πολλά μότο στην ζωή μου, τώρα αυτό που με εκφράζει το "Ανασαίνω, άρα υπάρχω".
alisaxni.jpg
Πότε ξεκινήσατε να γράφετε για πρώτη φορά; Η αλήθεια είναι πως δεν θυμάμαι ακριβώς το πότε, αλλά ήμουν αρκετά μικρή, στο δημοτικό. Ποια είναι συνήθως τα ερεθίσματα σας, οι πηγές έμπνευσής σας; Ο,τιδηποτε μπορεί να αποτελέσει πηγή έμπνευσης, αλλά κυρίως τα συναισθήματα που βιώνω -είτε αρνητικά είτε θετικά- και ανεξάρτητα από το τι τα έχει πυροδοτήσει. Εννοώ ότι δεν είναι πάντα συναισθήματα από δικές μου, προσωπικές εμπειρίες. Η ποίηση και η μουσική συνδέονται. Για εσάς ποιον ρόλο έχει η μουσική στο να γράψετε ποίηση; Συνήθως, όταν συνδέω τη μουσική με την ποίηση, δεν προκύπτει ποίημα αλλά τραγούδι. Έχω έτοιμα πολλά τραγούδια με στίχους και μουσική δικά μου. Ένα από αυτά βρίσκεται και στην ποιητική συλλογή μου, Μέσα στην Αλισάχνη. Πρόκειται για την Μπαλάντα της Πεταλούδας, στην οποία εκτός από τους στίχους έχω γράψει και τη μουσική του ρεφραίν. Στα κουπλέ, η μουσική είναι του Βαγγέλη Ρεπούση. Πιστεύετε ότι ο συγγραφέας, είτε ποιητής όπως εσείς είτε πεζογράφος, πρέπει να έχει κάποιο ιδιαίτερο ταλέντο; Ή αρκεί η μόρφωση και η εξάσκηση; Πιστεύω ακράδαντα στον συνδυασμό και των δυο. Η ποίηση, όπως και κάθε άλλης μορφής έκφραση, πηγάζει πρώτα από μέσα μας, κάτι βαθιά στην ψυχή που αποζητά να βγει. Όμως, όπως κάθε δεξιότητα, η εξάσκηση και η μόρφωση είναι αυτά που την ακονίζουν. Ποια είναι η υπόθεση του ποιητικού έργου σας; Υπάρχει κάποιος κοινός άξονας στα ποιήματά σας; Στη συγκεκριμένη συλλογή, ο κύριος άξονας είναι ο Έρωτας. Το μοναδικό αυτό συναίσθημα που σε γκρεμίζει με την ίδια ευκολία που σε απογειώνει. Ωστόσο, κοινωνικά και ανθρώπινα θέματα έχουν σταθεί πολλές φορές αφορμή για ένα ποίημα. Όπως για παράδειγμα το προσφυγικό, το περιβάλλον, η γενική κατάσταση ανά τον κόσμο ή ακόμα και πιο συγκεκριμένα γεγονότα, όπως για παράδειγμα η περίπτωση πριν αρκετά χρόνια του απεργού πείνας, Θοδωρή Τενέζου. Τι σας οδήγησε να το γράψετε; Δεν έχω την παραμικρή ιδέα! Απλά μου προέκυψε... Ποιες ηλικίες μπορούν να διαβάσουν το βιβλίο σας; Υποθέτω λόγω θεματολογίας όλοι όσοι είναι πάνω από 16 ετών. Γιατί επιλέξατε αυτόν τον τίτλο; Όταν το κύμα χτυπάει με δύναμη πάνω στα βράχια σηκώνεται ένα είδος αχνού, κάτι ανάμεσα σε ατμό και αλάτι. Αυτό λέγεται Αλισάχνη. Τόσο η λέξη όσο και η εικόνα μού φαίνονται άκρως ποιητικές, ερωτικές και μυστηριώδεις. Τι θέλετε να προσφέρετε στο αναγνωστικό κοινό σας; Θέλω να αγγίξω ένα κομμάτι της ψυχής όσων με διαβάσουν. Το πιο μαγικό στην ποίηση είναι ότι, αν 10 άνθρωποι διαβάσουν το ίδιο ποίημα, στην ουσία θα έχουν προκύψει 10 διαφορετικά ποιήματα. Ο καθένας θα πάρει, θα αντιληφθεί και θα νιώσει κάτι διαφορετικό, ανάλογα με τα βιώματα του αλλά και τη χρονική στιγμή. Έχετε κάποια επόμενα συγγραφικά σχέδια; Μπορείτε να μας τα αποκαλύψετε; Κάτι συγκεκριμένο, όχι. Έχω έτοιμη μια ακόμα ποιητική συλλογή, αυτή τη φορά προσανατολισμένη περισσότερο σε κοινωνικά ζητήματα. Έχω στα σκαριά 2 μυθιστορήματα κι έχω έτοιμη μια συλλογή διηγημάτων. Για την ώρα όμως, δεν έχω στο πλάνο να εκδοθεί κάτι από αυτά στο άμεσο μέλλον. Δεν υπάρχει άλλωστε βιασύνη. Τι σημαίνει για εσάς ποίηση; Ποιο είναι το βαθύτερο νόημα αυτής της δραστηριότητας, της ποιητικής σύνθεσης; Όπως ανέφερα παραπάνω, θεωρώ την ποίηση κάτι το μαγικό τόσο για τον δημιουργό όσο και για τον αναγνώστη. Προϋποθέτει μια βαθιά βουτιά στα άδυτα της ψυχής και των δυο. Του πρώτου, για να εκφραστεί και του δεύτερου, για να αισθανθεί αυτό που διαβάζει. Θεωρείτε ποιο εύκολο ή δύσκολο να γράψεις κάποιος ποίηση από το να γράψει πεζογραφία; Κάθε είδος έχει τις δυσκολίες του. Από τη μια στην ποίηση καλείσαι να ταιριάξεις έτσι τις λέξεις ώστε κεκαλυμμένα να ξεγυμνώσεις το μέσα σου. Από την άλλη, στην πεζογραφία καλείσαι να φτιάξεις με τη φαντασία σου μια ιστορία τόσο δυνατή και να την αποδώσεις με τέτοιον τρόπο ώστε να τραβήξει και να κρατήσει το ενδιαφέρον του αναγνώστη. Με ποιο μήνυμα ή μότο θα θέλατε να κλείσετε τη συνέντευξη σας; Τι σας εκφράζει περισσότερο; Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω καταρχάς για το βήμα που μου δώσατε και για την απολαυστική αυτή συνέντευξη. Κλείνοντας, θα πω ότι -όσο "κλισέ" κι αν ακούγεται- το φάρμακο για όλα είναι η αγάπη. Και δεν γιατρεύει μόνο αυτόν που την δέχεται, αλλά κυρίως αυτόν που τη δίνει. Αγαπήστε λοιπόν...άφοβα, ολόψυχα, παράφορα!

© 2012 - 2018 www.acwa.info
#ACWA Athena Creative Writing Academy.
Athena N. Malapani MA, PhD, Philologist
National and Capodistrian University of Athens.
Designed with Respect by CareerPlus.